بهترین راه ها برای بهبود کیفیت تماس کریو اپراتور

چطور کیفیت تماس را در کریو خرید شده بهبود بخشیم

kerio-operator-problem

وقتی با خرید کریو VPN از صدا روی IP استفاده می شود، موارد زیادی وجود دارند که کیفیت آن را تحت تاثیر قرار می دهد و گاهی اوقات شناسایی منبع این مشکل می تواند مشکل باشد. این مقاله تهیه شده است تا انواع مختلف از مشکلات موثر بر کیفیت تماس را تشریح کند و برای هر کدام راه حلی ارائه دهد.

جزئیات

علامت: یک طرفه یا بدون صدا

علت: تنظیمات NAT نامناسب، اداره نامناسب SIP/RTP توسط فایروال

راه حل: از NAT اجتناب کنید، فایروال را با اتصال مستقیم کریو اپراتور به WAN دور بزنید، یک رابط شبکه دوم به شبکه محلی متصل کنید. در غیر اینصورت، تنظیمات NAT در Kerio Operator و اتصال دستگاه SIP را بازبینی کنید. همچنین قوانین کریو خرید شده یا دیگر منابع را برای شناخت مشکلات اداره SIP با برند فایروال در مقابل کریو اپراتور بررسی کنید. فایروال باشد طوری پیکربندی شده باشد که  به پورت TCP/UDP  5060 و 5061 و UDP پورت های 10000 ~ 20000 اجازه می دهد.

علامت: انتقال نامفهوم صدا

علت: کدک نادرست

راه حل: کدک بد را از کدک های انتخاب شده در مسیر تماس شناسایی و حذف کنید.

علامت: کیفیت صدا متلاطم. برخی لغات یا قسمت های مکالمه قطع می شود.

علت :پهنای باند اینترنت ناکافی

مشکلات شبکه محلی (کابل بد، سوئیج غیر منتظره، NIC بد، WiFi دارای باز زیاد)

استفاده بالا CPU یا منابع سخت افزاری ناکافی

راه حل ها:

GSM را به عنوان تنها کدک انتخاب شده روی مسیر تماس تنظیم کنید. گزینه ها را برای اختصاص پهنای باند بیشتر و یا ترکیب QoS جستجو کنید.

سیستم عامل تلفن را به روز رسانی کنید، کابل تلفن را جایگزین کنید، کدک تلفن فرعی را تغییر دهید، تلفن را جایگزین کنید.

سخت افزار را به دستگاه ذخیره سازی سریعتر و یا اضافه کردن رم ارتقاء دهید.

گرفتن ارتباطات شبکه

اگر مراحل قبلی مفید نبود، ممکن است لازم باشد که یک ارتباط شبکه برای تجزیه و تحلیل در نظر گرفته شود. برای انجام این کار، مسیر Configuration -> Network را بروید. رابط شبکه را انتخاب کنید که به شبکه مرتبط است؛ جاییکه موضوع مشاهده شده است. بر روی  ‘Packet Sniffer…’ کلیک کنید. دریافت را شروع کنید و سپس برای ایجاد مجدد مشکل تلاش کنید. هنگامیکه مسئله را مشاهده کردید، دریافت را متوقف کنید و فایل  capture را دانلود کنید. اگر یک مورد باز با پشتیبانی فنی دارید، آنها ممکن است این فایل را درخواست کنند.

خرید VPN و خرید کریو در parsvpn.asia